Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Παιδεία για υπάκουους πολίτες

elet@enet.gr


*Γυρνάω τον χρόνο 13 χρόνια πίσω, τότε που θα πήγαινα στην Α' Δημοτικού. Μια νέα ζωή με περίμενε στις σχολικές αίθουσες. Στις Α' και Β' τάξεις καθόμουν και στο ολοήμερο. Γύρναγα σπίτι στις 4 μετά το μεσημέρι και έπρεπε να διαβάσω τα μαθήματα της επόμενης μέρας, γιατί, βλέπεις, οι δασκάλες του ολοήμερου δεν μπορούσαν να διαβάσουν τόσα παιδιά.
 Εχανα έτσι το απογευματινό μου παιχνίδι. Στην Γ' Δημοτικού το ολοήμερο σχολείο τελείωσε. Αρχισε όμως το φροντιστήριο αγγλικών. Ξέχασα για τα καλά το απογευματινό παιχνίδι. Στην Ε' Δημοτικού ξεκίνησα και φροντιστήριο γερμανικών. Προετοιμασία για το Γυμνάσιο, μου είπαν.
Πήγα Γυμνάσιο... ε, λίγο - πολύ η ίδια ζωή. Πρωί σχολείο, απόγευμα φροντιστήρια. Μέχρι που πέρασαν 3 χρόνια και πήγα Λύκειο. Εκεί να δεις γλέντι. Πανηγύρι κανονικό. Πρωί σχολείο, απόγεμα φροντιστήριο, διάβασμα μέχρι -πολύ- αργά το βράδυ. Αγχος, άγχος, άγχος!
Ηξερα όμως πως ήταν για το καλό μου. Πως όλες αυτές οι ώρες διαβάσματος, τα φροντιστήρια και οι στερήσεις που έκανα από την Α' Δημοτικού θα με βοηθήσουν για το μέλλον μου. Θα είναι το μέλλον μου! Θα καταφέρω να μπω στη σχολή που θέλω και θα γίνω αυτό που θέλω εγώ! Οχι αυτό που μου επιβάλλουν οι άλλοι...
Μπαίνω στο δεύτερο έτος στη σχολή μου και η ψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με ξυπνάει απότομα από το όνειρό μου. Από ένα όνειρο που βλέπω εμένα να μεγαλώνω και να είμαι κυρίαρχος του ίδιου μου του εαυτού, με τα θέλω και τα πρέπει τα δικά μου.
Μετά την πρώτη ανάγνωση για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια, μόνο ένα γιατί μπόρεσα να πω. Γιατί το κάνετε αυτό στην Παιδεία; Γιατί στα παιδιά σας; Τα έχετε ρημάξει όλα πια! Οχι και την ήδη ρημαγμένη Παιδεία! Αφού επιτέλους κατάλαβα τι και ποιος θέλει να περάσει η κ. Διαμαντοπούλου στα Πανεπιστήμια, συνειδητοποίησα ότι μόνον εγώ δεν είμαι κυρίαρχος του εαυτού μου.
Μικρά ρομποτάκια μού ήρθαν στο μυαλό, με ανθρώπινη μορφή, που όλα αυτά τα χρόνια προετοιμάζονται με τον τέλειο τρόπο -και πάντα ελεγχόμενα- για να μπουν σε Πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ανοιχτά στην αγορά εργασίας και όχι στην κοινωνία.
Μικροί επιστήμονες εξειδικευμένοι στο επάγγελμά τους και όχι στη ζωή.
Για να συνεχίσουμε να ζούμε και ως εργαζόμενοι τη ρομποτική ζωή μας! Και κάπου εδώ μου έρχεται η φράση "ανθρωπιστική παιδεία" που μας έλεγε ο καθηγητής της Εκθεσης. Φαίνεται όμως πως μια φράση είναι μόνο και τίποτα παραπάνω.
Πέρα από Αρχαία, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική δεν μας έχει διδαχθεί ποτέ το τι είναι σεβασμός, κατανόηση, δικαιοσύνη, Δημοκρατία, κοινωνία, ανθρώπινες σχέσεις, συμπόνια, αλληλεγγύη... Μήπως τελικά είμαστε πιο αμόρφωτοι και από τους αμόρφωτους;
Μήπως έφτασε επιτέλους ο καιρός να έχουμε ουσιαστικές αλλαγές και όχι τσαπατσουλιές, σύμφωνα με ευρωπαϊκά άλλα πρότυπα;
Εδώ, κ. Διαμαντοπούλου (και κάθε Διαμαντοπούλου) είναι Ελλάδα και όχι Φινλανδία, Σουηδία, Αγγλία, Γερμανία.
Απλές σκέψεις κάνω μόνο. Δεν περιμένω απαντήσεις, γιατί λίγο - πολύ τις ξέρω. Τις έμαθα και αυτές από το Δημοτικό. Α! Κύριοι πολιτικοί, μια απάντηση μόνο στην ακόλουθη ερώτηση γιατί όταν κάναμε το μάθημα αυτό ήμουν άρρωστη.
Ερωτήσεις τα ρομποτάκια επιτρέπεται να   κανουν;;;
Συναισθηματα  επιτρεπεται  να  εχουν;;; να έχουν;».
Μαρία Καραβέλη
Αργυρούπολη

υ.γ. Ενω   διαβαζω   την   επιστολη  ''κατηγορω'' της   κοπελιας.......που   κανεις    δεν   τολμησε   να   της  πει  την  αληθεια  , εκφραζοντας    την   θεληση   της   να   παψει   να  ειναι   χειραγωγουμενη,  ακουω   την   φωνη   ενος   φοιτητη  [  ωρα   ειδησεων ]  να λεει.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ    ΝΑ    ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ   ΜΕ  ΤΗΝ   ΓΕΝΙΑ    ΤΟΥ   ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΟΥ.!!!!!!!!!!!
Ειναι     ενας    Εικοσαρης...........εχει   δικιο   σκεφθηκα. ΞΑΦΝΙΚΑ.!!!
Εχει   δικιο   καθως   κανεις    δεν   μπηκε   στον   κοπο   είκοσί   τοσα  χρονια  να του  πει, πως   η   ΠΕΡΙΦΑΝΗ   ΓΕΝΙΑ  του  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ........ειναι   ολοι   εκεινοι   που   δεν   εξαγορασαν   την   οποια   παρουσια  τους ,  στα   πετρινα   ΧΡΟΝΙΑ  με  το  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ  του  ΥΠΟΥΡΓΟΥ.
Η   ΓΕΝΙΑ  ΠΟΥ  ΜΑΣ   ΚΥΒΕΡΝΑ   ΦΙΛΕ  ΜΟΥ, ειναι   οι   ΑΝΕΠΑΓΓΕΛΤΟΙ   του   ΠΑΣΟΚ  και  της   Ν.Δ.
ΟΙ   μεν,   ελεω  του  περιφημου  Η  ΕΛΛΑΔΑ   ΑΝΗΚΕΙ   ΣΤΟΥΣ   ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!!!!!!
Οι    δε, ελεω   ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ.!!!!!!!!!!!!
Φιλαρακο,  αν  διαβαζες   το   θα  "ΦΤΥΣΩ   ΣΤΟΥΣ   ΤΑΦΟΥΣ   ΣΑΣ" του   Μπ.  Βιαν ,  θα   γνωριζες  πως   υπαρχει   και  ενα   αλλο   ''ανθρωπινο   ειδος'' συμπλεγματικο,  διχασμενο, κλωνοποιημενο,  ειναι   οι  Νεγροι  '' που  διαβηκαν   την   διαχωριστικη   γραμμη   του  χρωματος, και  χαρη   στην   φαινομενικη   λευκοτητα  των  χαρακτηριστικων τους   ζουν   και  συμπεριφερονται   ως  λευκοι,  και  πλεον   βαναυσοι  απεναντι   στους   ΝΕΓΡΟΥΣ.....που   δεν   τους  προδοσε  το   χρωμα τους.''
Δυστυχως,  μας   κυβερνουν ,  και   αρκετοι  ΛΕΥΚΟΙ -ΝΕΓΡΟΙ..........και   ειναι  η   χειροτερη   ''φαρα''
Εχεις    δικιο ..Καιρος   να   τελειωνουμε  με  τους  ''ΚΑΚΟΜΟΥΤΣΟΥΝΟΥΣ''.


2 σχόλια:

blackbedlam είπε...

Ε,για πόσο θα εξαργυρώνουν επιταγές αντίστασης;

Είπαμε μεταχρονολογημένες,αλλά μπάστα αδερφούλη,το φχαριστήθηκες φτάνει πια.

Όχι φιλαράκο,αυτή η πόρτα σε βγάζει στο WC,από την άλλη είναι το ελικόπτερο

Ρε συ φιλενάς,τι λες θα την δούμε αυτή την μέρα;

Unknown είπε...

Γεια και χαρα.
Σε σκεπτομουν τελευταια, ειχα ομως καποια μπερδεματα.
Ισως, οταν αποφασισουμε να γινουμε ολοι "απο μια πετρα".
Φιλια.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...