ΠΕΖΟΓΡΆΦΗΜΑ . του Σπυρου Πλασκοβιτη.
Πρωτη εκδοση 1961.
''Λαμπρο απο καθε πλευρα πεζογραφικο επιτευγμα...νομιζω οτι χαρασσει ενα σταθμο στην Νεοελληνικη Πεζογραφια'' Καθημερινη 13. 4. 1961 [ Αιμιλιος Χουρμουζιος].
--Πρωτοδιαβασα το βιβλιο , οπως μου θυμιζει η ημερομηνια --που παντοτε αναγραφω--το 1985.
Βιωνοντας εντονα τα οσα συμβαινουν, την αθλιοτητα των επι τριαντα τοσα χρονια....διαχειριστων [Πολιτικων και παρακοιμώμενων αυτων ] της τυχης αυτου του τοπου , εμφανιζομενοι ως ΙΑΝΟΊ Σωτηρες , ταυτοχρονα με την ΑΒΕΛΤΗΡΊΑ και εφησυχασμό ενος λαου που αρνειται να παραδεχθει τα οσα συμβαινουν ,αρνειται ν' απαντησει σθεναρα σε αποφασεις που κατεδαφιζουν ο,τι εστω και ελαχιστο χτισθηκε τα τελευταια 100 χρονια, ξαναθυμήθηκα το παραπανω εργο, που πραγματικα ξεδιπλωνεται ανεξαρτητα του χρονου και του χωρου.
1.Το ''ΦΡΑΓΜΑ'' ενας πετρινος υδατοφρακτης,κατασκευαστηκε προκειμενου να βελτιωσει την ζωη των πολιτων.Με τον τεραστιο ογκο του παρεχει την βεβαιοτητα , αποτελει πηγη εμπιστοσυνης για την ''περιοχη'' και ικανοποιση των κατοικων για το ενδιαφερον της Πολιτειας.
2.Κι ενω αυτη ειναι η κρατουσα αποψη στον λαο, ο Υπουργος , σε συζητηση κεκλεισμενων των θυρων, οταν πλεον εχει αρχισει να εμφιλοχωρει η αμφιβολια περι της αντοχης του δηλωνει κυνικα..
''Ε, πολυ καλα, πολυ καλα! Τι νομιζετε επιτελους πως ειναι το φραγμα;;; Το ΦΡΑΓΜΑ ειναι το ''πληθος''!!!Μαλιστα..Μηπως φανταζεσθε , οτι θα μας απασχολουσε το φραγμα, αν δεν επροκειτο να κυβερνησωμεν το πληθος;;;''
Συνομιλητης Αναγνωρισμενος Επιστημονας, μεχρι προτηνως Ελευθερο ατομο!!!! απο την στιγμη που δεχθηκε την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ μεσα σε λαμπερα σαλονια αυτη, προσπαθει να τον κανει συνενοχο.....ζητοντας του να διαβεβαιωσει με το επιστημονικο του κυρος, πως δεν συντρεχει κινδυνος..3. Παλευει με την συνειδηση του ,καθυστερει, ενω ταυτοχρονα διαπιστωνει πως ο πανικος και ο φοβος που ειχε καταλαβει το πληθος με την παροδο του χρονου εχει παραχωρησει την θεση του, στην νοθροτητα της ανησυχιας , μοιαζει να γυρευει την ψευτικη αισιοδοξια της ασφαλειας και της εμπιστοσυνης.
Τελικα μαζευει τα υπολειμματα της προσβεβλημενης του Επιστημονικης και Προσωπικης Αξιοπρεπειας και παιρνει την αποφαση να δωσει απαντηση. Μονο που δεν πρωτοκολλει ουτε διαβιβαζει εκθεσεις στο ΣΕΒΑΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ!!!!!!
Αναυδοι οι κατοικοι της περιοχης το ''πληθος'' μεσα στην αιθουσα που εχουν κληθει ακουν.
''--ΣΠΑΣΤΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ!!!!!!!!!!!ΣΠΑΣΤΕ ΤΟ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!!!!! ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ!!!! ΟΣΟ ΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ!!!! ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΤΕ''!!!!!!!!!!!
Κανεις δεν εκανε ερωτησεις. Την αμηχανια ακολουθησε η σιωπη.και την σιωπη η βαθεια ανασα ανακουφισης οταν τις επομενες ημερες ειδαν τον Μηχανικο να εγκαταλυπει τον τοπο του!!!!!
----Η μονη που καταλαβε περα για περα την Μηχανικο ηταν η ΤΥΦΛΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΑ, που ακουγοντας σχολια πως, ατομα σαν τον Μηχανικο επρεπε να τα κλεινουν ΦΥΛΑΚΗ., με φωνη γεματη ΟΡΓΗ εδωσε την απαντηση!!!!
---''ΣΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ , ΔΕΝ ΝΟΙΩΘΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΡΙΧΟΥ ΔΙΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ!!!..Χτυπωντας χαμου το μπαστουνι της ξαναφωναξε!!!!Ε, ΣΥ ......ΑΝ ΠΡΟΦΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΙΣ ΤΟ ΝΕΡΟ, Σ' ΕΠΝΙΞΕ ΚΙ' ΟΛΑ.''
Υ.Γ Ανατρεχοντας μετα τοσα χρονια στις σελιδες διαπιστωσα την δυναμη οσων πραγματικα αγαπησαν τον ανθρωπο ως οντοτητα. .
2 σχόλια:
Προφητικό!!!
Και πραγματικά αληθινό!!
Ε, ΣΥ ......ΑΝ ΠΡΟΦΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΙΣ ΤΟ ΝΕΡΟ, Σ' ΕΠΝΙΞΕ ΚΙ' ΟΛΑ.''
Καλημερα, Μ....
Λες να καταφερουμε να κρατησουμε το κεφαλι μας απ' εξω;;;
Το βιβλιο ειναι εξαιρετικο!!!!
Δημοσίευση σχολίου