Η επίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφίας μιλάει για την πρωτοβουλία 20 πανεπιστημιακών οι οποίοι εξέδωσαν κείμενο όπου εξηγούν γιατί δεν απεργούν
Την περασμένη Τετάρτη η πανεργατική απεργία και οι κινητοποιήσεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα ήταν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι μεγαλύτερες της τελευταίας εικοσαετίας. Ο κόσμος δρα- και αντιδράόταν «ο κόμπος φτάνει στο χτένι».Μια διαφορετική αντίδραση όμως ήρθε από τον χώρο του Πανεπιστημίου την Τρίτη, παραμονή της απεργίας. Είκοσι πανεπιστημιακοί υπέγραψαν και έδωσαν στη δημοσιότητα κείμενο στο οποίο εξηγούν γιατί δεν απεργούν. « Η απόφασή μας βασίζεται στην άποψή μας ότι την ώρα της κρίσης δεν μπορούμε να λέμε “η κρίση δεν αφορά εμένα, ας πληρώσουν οι άλλοι”, ούτε μπορούμε να κρατάμε όμηρο την κοινωνία απαιτώντας να πληρώσουν τον μισθό μας οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι» υποστηρίζουν. Οπως λένε, «από την κρίση θα βγούμε με περισσότερη και καλύτερη δουλειά». Η επίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρία Βάσω Κιντή, η οποία συνυπογράφει το κείμενο,μας μιλάει για το πώς γεννήθηκε αυτή η πρωτοβουλία,λέει ότι όλα τα προβλήματα δεν λύνονται με απεργίες και καταλογίζει στην ΠΟΣΔΕΠ ότι επιλέγει στη συγκεκριμένη συγκυρίααδιέξοδες μορφές πάλης.
- Κυρία Κιντή, πώς προέκυψε η ανακοίνωση «Δεν απεργώ» των πανεπιστημιακών;
«Ηταν πρωτοβουλία ενός συναδέλφου από την Κρήτη, του Γιάννη Καρακάση, ο οποίος συνέταξε και το κείμενο. Διακινήθηκε για πολύ λίγο επειδή δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια. Γι΄ αυτό και υπήρχαν λίγες υπογραφές. Τώρα που την είδαν και άλλοι συνάδελφοί μας αρκετοί μάς έγραψαν ότι θα ήθελαν και αυτοί να την υπογράψουν».
- Εκτιμάτε ότι υπάρχει μια τάση διαφοροποίησης στην πανεπιστημιακή κοινότητα από αυτήν της επιλογής των απεργιών;
«Βλέπω ότι υπάρχει αρκετά μεγάλος αριθμός ανθρώπων και στα πανεπιστήμια που βλέπουν ότι μια συμπεριφορά όπως αυτή που μας έφερε στο χείλος της χρεοκοπίας δεν μπορεί να είναι η λύση στα σημερινά μας προβλήματα. Πολύς κόσμος έδειξε να συμμερίζεται, έστω και εκ των υστέρων, αυτόν τον συμβολικό τρόπο αντίδρασης».
- Δηλαδή, όσοι υπογράφετε το κείμενο πιστεύετε ότι οι απεργίες μπορεί να οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση την Ελλάδα;
«Οχι ακριβώς οι απεργίες. Γιατί προφανώς κανείς από εμάς δεν είναι εναντίον των απεργιών και όλοι μας έχουμε απεργήσει στη ζωή μας και θα απεργήσουμε ξανά. Αλλά μια λογική όπου ζητάς συνεχώς από το κράτος κυρίως προνόμια, και δεν αναφέρομαι στους πανεπιστημιακούς, οι οποίοι είναι πολύ χαμηλά αμειβόμενοι σε σχέση με άλλους, μια συνεχής διεκδίκηση αυτών των προνομίων τα οποία ικανοποιούνται μόνο με δανεικά μάς οδήγησε σε αυτή την κατάσταση. Σήμερα τα συγκεκριμένα προβλήματα που έχουμε δεν θα λυθούν με απεργίες».
- Πώς βλέπετε να λύνονται; «Οπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση, με περισσότερη δουλειά γιατί πρέπει να παραχθεί πλούτος ώστε να μη στηριζόμαστε πάντα σε δανεικά».
- Η περισσότερη δουλειά όμωςδεν συνεπάγεται και αντίστοιχες μισθολογικές απολαβές ή οι αμοιβές είναι ικανοποιητικές αλλά εμείς δουλεύουμε λιγότερο;
«Διάφοροι που απεργούν συνεχώς αυτές τις ημέρες έχουν υψηλές απολαβές οι οποίες δεν προκύπτουν από περισσότερη εργασία αλλά προκύπτουν από ειδικές διασυνδέσεις με το κράτος επί σειρά ετών που τους επέτρεψαν να έχουν όλα αυτά τα προνόμια. Οπως γράφουμε και στην ανακοίνωσή μας, οι μισθοί των πανεπιστημιακών είναι κάτω από το μισό τού πλαφόν των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. Δεν μπορούμε λοιπόν εμείς να απεργούμε με τον ίδιο τρόπο. Από την άλλη, όταν λέμε να εργαζόμαστε περισσότερο δεν εννοούμε ότι δεν πρέπει να σκεφτόμαστε και να βάζουμε το κεφάλι κάτω και να δουλεύουμε. Απλώς η συγκεκριμένη συγκυρία απαιτεί να παραχθεί πλούτος και αυτός πώς αλλιώς θα παραχθεί; Δεν μπορεί να ζούμε συνεχώς με δανεικά». - Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η ομοσπονδία σας, η ΠΟΣΔΕΠ, η οποία και συμμετείχε στην απεργία,έχει δίκαια αιτήματα. Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι πρέπει οι πανεπιστημιακοί να προωθήσουν την επίλυσή τους; «Η δική μας ανακοίνωση δεν ήθελε να κάνει αντιπολίτευση στην ΠΟΣΔΕΠ. Θέλαμε απλώς να δείξουμε ότι αυτές οι μορφές πάλης είναι στη συγκεκριμένη συγκυρία αδιέξοδες. Δεν μπορούμε να διαμοιράζουμε όχι πλέον τα ιμάτια αλλά ούτε τα κουρέλια του κράτους. Θα πρέπει να δείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη, και αυτό το τονίζουμε, και σε ανθρώπους που δεν έχουν τρόπο να διεκδικήσουν μια δίκαιη κατανομή των βαρών. Δηλαδή, τους ανέργους και τους συνταξιούχους. Θα πρέπει, οι πανεπιστημιακοί, να θέτουμε τα αιτήματά μας υπόψη της κοινωνίας και της κυβέρνησης, αλλά χωρίς αυτό να μας οδηγεί σε μια κατάσταση όπου αναιρείται η συνθήκη της συμβολής όλων στο ξεπέρασμα της κρίσης».
- Αναφερθήκατε και σε άλλες κοινωνικές ομάδες και, επειδή οι άνθρωποι της διανόησης πολλές φορές είστε στην πρωτοπορία της σκέψης και ανοίγετε δρόμους, το μήνυμά σας είναι «όχι απεργίες, όχι κινητοποιήσεις»;
«Οπως είπα και πριν, δεν είμαστε εναντίον των απεργιών εν γένει. Αυτό ήταν μια συμβολική κίνηση. Ειδικά στους πανεπιστημιακούς οι απεργίες είναι πολύ συχνά τελετουργικές. Οι διοικήσεις των πανεπιστημίων κλείνουν τα πανεπιστήμια όταν υπάρχουν γενικές απεργίες, οπότε είτε απεργείς είτε δεν απεργείς δεν εργάζεσαι. Σε άλλες περιπτώσεις οι πανεπιστημιακοί απεργούν αλλά ο μισθός τους δεν περικόπτεται και είναι μια πρακτική η οποία εντάσσεται στο κλίμα της Μεταπολίτευσης που μας έφερε στη χρεοκοπία. Απέναντι σε αυτές τις τελετουργικές απεργίες που είναι αδιέξοδες θέλαμε να σταθούμε κριτικά και όχι γενικά στο δικαίωμα της απεργίας. Προφανώς και η κοινωνία πρέπει να αντιστέκεται σε πολιτικές που δεν λαμβάνουν υπόψη τους υπαρκτά προβλήματα».
- Και πώς θα ακουστεί η φωνή όλων αυτών τα δικαιώματα των οποίων θίγονται, τα οποία δεν είναι πάντα οικονομικά;
«Ναι, μέσω των κινητοποιήσεων μπορεί να ακουστεί η φωνή τους. Αλλά είναι μια φωνή που αυτή τη στιγμή ζητάει από ένα κράτος που είναι σχεδόν χρεοκοπημένο να πάρει και άλλα δανεικά και να συνεχίσει μια πορεία που μας οδηγεί στη χρεοκοπία».
«Ολοι έχουμε μερίδιο ευθύνης»
- Λέτενα βοηθήσουμε όλοι σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. «Τα φάγαμεόμωςόλοι μαζί», όπως είπε ο κ. Πάγκαλος;
«Θα έλεγα ότι όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση στην οποία έχουμε φθάσει.Προφανώς δεν είναι ίδιο το βάρος της ευθύνης που επιμερίζεται σε όλους,αλλά, αφού αυτή η κοινωνία είναι δική μας και αυτή η χώρα είναι όλων μας,όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να τη σώσουμε. Δεν πρέπει να εμφανιζόμαστε σαν ανώριμα παιδιά που περιμένουν να τα σώσουν κάποιοι άλλοι.Εμείς έχουμε την ευθύνη για το τι θα γίνει η χώρα και εμείς πρέπει να την αναλάβουμε».
- Η ανακοίνωσή σας θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια πρόταση ανοχής σε όσα συμβαίνουν.
«Κοιτάξτε,η πρωτοβουλία μας αυτή δεν είναι μια πολιτική κίνηση.Αυτές οι υπογραφές μαζεύτηκαν αμέσως από μια αυθόρμητη διάθεση να δηλώσουμε ότι δεν θέλουμε να συνεχίσουμε όπως πριν.Δεν ήταν κάτι που είχαμε προγραμματίσει. Κυρίως θέλαμε να δηλώσουμε με τη στάση μας ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ζούμε με δανεικά,ότι δεν ταυτιζόμαστε με διεκδικήσεις ομάδων που δεν σκέφτονται το σύνολο,δεν δείχνουν αλληλεγγύη,και κυρίως ότι δεν μπορούμε να διαμοιράζουμε τα ιμάτια του κράτους με έναν τρόπο ιδιοτελή. Πρέπει να σκεφτόμαστε και τους άλλους». ...............
ΣΧΟΛΙΟ. Το Εμπεδώσαμε κ. Επικουρος...........αντε και ΤΑΚΤΙΚΗ.... αν και η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ διακρινεται για την κληρονομικη ΑΧΑΡΙΣΤΊΑ.....................
- Κυρία Κιντή, πώς προέκυψε η ανακοίνωση «Δεν απεργώ» των πανεπιστημιακών;
«Ηταν πρωτοβουλία ενός συναδέλφου από την Κρήτη, του Γιάννη Καρακάση, ο οποίος συνέταξε και το κείμενο. Διακινήθηκε για πολύ λίγο επειδή δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια. Γι΄ αυτό και υπήρχαν λίγες υπογραφές. Τώρα που την είδαν και άλλοι συνάδελφοί μας αρκετοί μάς έγραψαν ότι θα ήθελαν και αυτοί να την υπογράψουν».
- Εκτιμάτε ότι υπάρχει μια τάση διαφοροποίησης στην πανεπιστημιακή κοινότητα από αυτήν της επιλογής των απεργιών;
«Βλέπω ότι υπάρχει αρκετά μεγάλος αριθμός ανθρώπων και στα πανεπιστήμια που βλέπουν ότι μια συμπεριφορά όπως αυτή που μας έφερε στο χείλος της χρεοκοπίας δεν μπορεί να είναι η λύση στα σημερινά μας προβλήματα. Πολύς κόσμος έδειξε να συμμερίζεται, έστω και εκ των υστέρων, αυτόν τον συμβολικό τρόπο αντίδρασης».
- Δηλαδή, όσοι υπογράφετε το κείμενο πιστεύετε ότι οι απεργίες μπορεί να οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση την Ελλάδα;
«Οχι ακριβώς οι απεργίες. Γιατί προφανώς κανείς από εμάς δεν είναι εναντίον των απεργιών και όλοι μας έχουμε απεργήσει στη ζωή μας και θα απεργήσουμε ξανά. Αλλά μια λογική όπου ζητάς συνεχώς από το κράτος κυρίως προνόμια, και δεν αναφέρομαι στους πανεπιστημιακούς, οι οποίοι είναι πολύ χαμηλά αμειβόμενοι σε σχέση με άλλους, μια συνεχής διεκδίκηση αυτών των προνομίων τα οποία ικανοποιούνται μόνο με δανεικά μάς οδήγησε σε αυτή την κατάσταση. Σήμερα τα συγκεκριμένα προβλήματα που έχουμε δεν θα λυθούν με απεργίες».
- Πώς βλέπετε να λύνονται; «Οπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση, με περισσότερη δουλειά γιατί πρέπει να παραχθεί πλούτος ώστε να μη στηριζόμαστε πάντα σε δανεικά».
- Η περισσότερη δουλειά όμωςδεν συνεπάγεται και αντίστοιχες μισθολογικές απολαβές ή οι αμοιβές είναι ικανοποιητικές αλλά εμείς δουλεύουμε λιγότερο;
«Διάφοροι που απεργούν συνεχώς αυτές τις ημέρες έχουν υψηλές απολαβές οι οποίες δεν προκύπτουν από περισσότερη εργασία αλλά προκύπτουν από ειδικές διασυνδέσεις με το κράτος επί σειρά ετών που τους επέτρεψαν να έχουν όλα αυτά τα προνόμια. Οπως γράφουμε και στην ανακοίνωσή μας, οι μισθοί των πανεπιστημιακών είναι κάτω από το μισό τού πλαφόν των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. Δεν μπορούμε λοιπόν εμείς να απεργούμε με τον ίδιο τρόπο. Από την άλλη, όταν λέμε να εργαζόμαστε περισσότερο δεν εννοούμε ότι δεν πρέπει να σκεφτόμαστε και να βάζουμε το κεφάλι κάτω και να δουλεύουμε. Απλώς η συγκεκριμένη συγκυρία απαιτεί να παραχθεί πλούτος και αυτός πώς αλλιώς θα παραχθεί; Δεν μπορεί να ζούμε συνεχώς με δανεικά». - Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η ομοσπονδία σας, η ΠΟΣΔΕΠ, η οποία και συμμετείχε στην απεργία,έχει δίκαια αιτήματα. Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι πρέπει οι πανεπιστημιακοί να προωθήσουν την επίλυσή τους; «Η δική μας ανακοίνωση δεν ήθελε να κάνει αντιπολίτευση στην ΠΟΣΔΕΠ. Θέλαμε απλώς να δείξουμε ότι αυτές οι μορφές πάλης είναι στη συγκεκριμένη συγκυρία αδιέξοδες. Δεν μπορούμε να διαμοιράζουμε όχι πλέον τα ιμάτια αλλά ούτε τα κουρέλια του κράτους. Θα πρέπει να δείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη, και αυτό το τονίζουμε, και σε ανθρώπους που δεν έχουν τρόπο να διεκδικήσουν μια δίκαιη κατανομή των βαρών. Δηλαδή, τους ανέργους και τους συνταξιούχους. Θα πρέπει, οι πανεπιστημιακοί, να θέτουμε τα αιτήματά μας υπόψη της κοινωνίας και της κυβέρνησης, αλλά χωρίς αυτό να μας οδηγεί σε μια κατάσταση όπου αναιρείται η συνθήκη της συμβολής όλων στο ξεπέρασμα της κρίσης».
- Αναφερθήκατε και σε άλλες κοινωνικές ομάδες και, επειδή οι άνθρωποι της διανόησης πολλές φορές είστε στην πρωτοπορία της σκέψης και ανοίγετε δρόμους, το μήνυμά σας είναι «όχι απεργίες, όχι κινητοποιήσεις»;
«Οπως είπα και πριν, δεν είμαστε εναντίον των απεργιών εν γένει. Αυτό ήταν μια συμβολική κίνηση. Ειδικά στους πανεπιστημιακούς οι απεργίες είναι πολύ συχνά τελετουργικές. Οι διοικήσεις των πανεπιστημίων κλείνουν τα πανεπιστήμια όταν υπάρχουν γενικές απεργίες, οπότε είτε απεργείς είτε δεν απεργείς δεν εργάζεσαι. Σε άλλες περιπτώσεις οι πανεπιστημιακοί απεργούν αλλά ο μισθός τους δεν περικόπτεται και είναι μια πρακτική η οποία εντάσσεται στο κλίμα της Μεταπολίτευσης που μας έφερε στη χρεοκοπία. Απέναντι σε αυτές τις τελετουργικές απεργίες που είναι αδιέξοδες θέλαμε να σταθούμε κριτικά και όχι γενικά στο δικαίωμα της απεργίας. Προφανώς και η κοινωνία πρέπει να αντιστέκεται σε πολιτικές που δεν λαμβάνουν υπόψη τους υπαρκτά προβλήματα».
- Και πώς θα ακουστεί η φωνή όλων αυτών τα δικαιώματα των οποίων θίγονται, τα οποία δεν είναι πάντα οικονομικά;
«Ναι, μέσω των κινητοποιήσεων μπορεί να ακουστεί η φωνή τους. Αλλά είναι μια φωνή που αυτή τη στιγμή ζητάει από ένα κράτος που είναι σχεδόν χρεοκοπημένο να πάρει και άλλα δανεικά και να συνεχίσει μια πορεία που μας οδηγεί στη χρεοκοπία».
«Ολοι έχουμε μερίδιο ευθύνης»
- Λέτενα βοηθήσουμε όλοι σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. «Τα φάγαμεόμωςόλοι μαζί», όπως είπε ο κ. Πάγκαλος;
«Θα έλεγα ότι όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση στην οποία έχουμε φθάσει.Προφανώς δεν είναι ίδιο το βάρος της ευθύνης που επιμερίζεται σε όλους,αλλά, αφού αυτή η κοινωνία είναι δική μας και αυτή η χώρα είναι όλων μας,όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να τη σώσουμε. Δεν πρέπει να εμφανιζόμαστε σαν ανώριμα παιδιά που περιμένουν να τα σώσουν κάποιοι άλλοι.Εμείς έχουμε την ευθύνη για το τι θα γίνει η χώρα και εμείς πρέπει να την αναλάβουμε».
- Η ανακοίνωσή σας θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια πρόταση ανοχής σε όσα συμβαίνουν.
«Κοιτάξτε,η πρωτοβουλία μας αυτή δεν είναι μια πολιτική κίνηση.Αυτές οι υπογραφές μαζεύτηκαν αμέσως από μια αυθόρμητη διάθεση να δηλώσουμε ότι δεν θέλουμε να συνεχίσουμε όπως πριν.Δεν ήταν κάτι που είχαμε προγραμματίσει. Κυρίως θέλαμε να δηλώσουμε με τη στάση μας ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ζούμε με δανεικά,ότι δεν ταυτιζόμαστε με διεκδικήσεις ομάδων που δεν σκέφτονται το σύνολο,δεν δείχνουν αλληλεγγύη,και κυρίως ότι δεν μπορούμε να διαμοιράζουμε τα ιμάτια του κράτους με έναν τρόπο ιδιοτελή. Πρέπει να σκεφτόμαστε και τους άλλους». ...............
ΣΧΟΛΙΟ. Το Εμπεδώσαμε κ. Επικουρος...........αντε και ΤΑΚΤΙΚΗ.... αν και η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ διακρινεται για την κληρονομικη ΑΧΑΡΙΣΤΊΑ.....................
7 σχόλια:
Οι άνθρωποι είναι ή βολεμένοι ιδιοτελείς καθεστωτικοί (δηλ.παπαγαλάκια που λέμε) ή εντελώς ανίδεοι και άσχετοι με το τι συμβαίνει στην Ελληνική κοινωνία και στην Ευρώπη γενικότερα. Είτε έτσι είτε αλλιώς είναι ντροπή τους αυτά που λένε. Αίσχος !
Προσυπογραφω το παραπανω σχολιο, και ρωτω
Η "κυρια" επικουρος ειναι προφανως συγγενης του γνωστου Ανδρεα Κιντη;
Καλησπερα Θαναση.
Η κυρια αποφοιτος Του Αμερικανικου Κολεγιου.....το 81 πηρε πτυχιο Χημειας του Παν.Αθηνων και το '91 Διδακτορικο στην Ιστορια της Φιλοσοφιας απο το ΕΜΠ!!!!!
Να με σχωρνας αλλα εγω αυτα τα τρικακια δεν τα καταλαβα ποτε.......
Επισης ειναι προεδρος του Παρατηρητηριου Ερευνας και Διαλογου για τα Ελληνικα Πανεπιστημια και μελος της ΑΡΣΗΣ!!!!
Υπερασπιστης της 'μεταμοντερνας Αριστερας!!! Κατι αναρωτιοσουν σχετικα!!!!!
ΑΝΤΩΝΗ, ελπιζω κατι να σου λεει το παρακωτο.
@@@@@@
Υπέρ μεταρρυθμίσεων με πολλαπλά «πυρά»
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Λέξεις όπως «ανατροπή», «μεταρρύθμιση», «υπέρβαση» αποτέλεσαν επωδό στην έναρξη του συνεδρίου που διοργανώνει το «Παρατηρητήριο Ερευνας και Διαλόγου για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια», ένας φορέας που δημιουργήθηκε για την «ενίσχυση του διαλόγου» σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές.
Αν και ερώτημα ο τίτλος του συνεδρίου, και μάλιστα το χαρακτηριστικό «πού πηγαίνει το δημόσιο πανεπιστήμιο;», οι τοποθετήσεις ήταν σαφείς και απόλυτες. Ειδικά η κριτική που ασκήθηκε προς πάσα κατεύθυνση. Στην κυβέρνηση για την αναποτελεσματικότητά της και την έλλειψη αποφασιστικότητας, στα πολιτικά κόμματα που δεν έχουν προτάσεις αλλά και σε συνδικαλιστές - καθηγητές καθώς και φοιτητές που σαμποτάρουν τις αλλαγές.
«Αναλάβαμε την ευθύνη να υπερβούμε τη σιωπή», είπε η πανεπιστημιακός Βάσω Κιντή - εκπρόσωπος της «Πρωτοβουλίας και Ευθύνης για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια». Δηλαδή της κίνησης των πανεπιστημιακών που εν μέσω κινητοποιήσεων διεκδίκησαν την προώθηση των αλλαγών. «Αυτήν την ευθύνη δεν την ανέλαβε ούτε η κυβέρνηση ούτε τα κόμματα ούτε η συνδικαλιστική μας ηγεσία», τόνισε για να αναφερθεί σε «μέτρα που δεν έχουν ακόμα εφαρμοστεί και δεν λύνουν προβλήματα» αλλά και σε «λείψανα ιδεολογίας, καταγγελίες, προγραφές» αλλά και καταστάσεις που οδήγησαν «σε ομηρία μεταφορική και κυριολεκτική των πανεπιστημιακών».
«Θέλει αρετή και τόλμη η μεταρρύθμιση» δήλωσε ο (επανεκλεγείς) πρόεδρος του ΕΣΥΠ Θάνος Βερέμης, για να ασκήσει και αυτός την κριτική του ακόμα και σε κυβέρνηση και πολιτικά κόμματα που δεν μπορούν να πληρώσουν το «πολιτικό κόστος των ριζικών αλλαγών».
Ο υφυπουργός Παιδείας Σπύρος Ταλιαδούρος ζήτησε συντονισμό δράσης για την προώθηση των αλλαγών, ενώ η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Αννα Διαμαντοπούλου προέτρεψε σε «ανατροπή και σε βάθος μεταρρύθμιση» που θα αλλάξει το πανεπιστήμιο, το οποίο «αποτυπώνει όλα τα προβλήματα του ελληνικού κράτους».
Ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ κ. Τσακαλώτος επισήμανε μεταξύ άλλων πως οι καιροί έχουν αλλάξει και λέξεις όπως μεταρρύθμιση δεν σημαίνουν, όπως κάποτε, προστασία από την αγορά και από την ανασφάλεια λόγω ανεπαρκούς χρηματοδότησης.
«Θέλουμε να αναδείξουμε τα πραγματικά διακυβεύματα», επισήμανε ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Αχιλλέας Μητσός, για να προβεί αμέσως μετά στην «επιτακτική σύνθεση ερωτημάτων» για τη διευκόλυνση του προβληματισμού. «Η αξιολόγηση είναι φόβητρο ή πανάκεια;» ήταν ένα από τα χαρακτηριστικότερα ερωτήματα. Οι εργασίες της έναρξης του συνεδρίου έληξαν με μία ρεαλιστική καταγραφή των κεντρικών προβλημάτων του ελληνικού πανεπιστημίου από τον καθηγητή Φώτη Καφάτο, πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ερευνας. Ανάμεσα σε άλλα, ευνοιοκρατία, προσωποκρατία, «πανεπιστήμια των ομάδων», διαστρέβλωση ασύλου ιδεών, ασφυκτικός εναγκαλισμός του κράτους, ισοπέδωση, έλλειψη μηχανισμών πιστοποίησης.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 28/03/2008
Συμπτωση τα συγκεκριμενα ονοματα;;;
Αντιγραφω και μια σχετικη θεση της περι του περιεχομενου του 'πονηματος' της Ιστοριας της ΣΤ Δημοτικου. ακρως ειρωνικη προς τους εχοντες αντιρρησεις.
@@@@@@@@@@@
Ο Β.Α., με έναν λόγο ανδροκρατικής καθηγητικής αυθεντίας και αριστερής βεβαιότητας, αποφαίνεται περιφρονητικά για το βιβλίο της Στ' Δημοτικού χαρακτηρίζοντάς το «άθλιο», «πρόχειρο», «τσαπατσούλικο», «σούπα» με επιχειρήματα που περιέχουν όμως αντιφάσεις, είναι τα ίδια πρόχειρα και σαθρά. Επιπλέον, δεν μπορεί να δεχθεί ότι και σε άλλους κλάδους, όπως στη Θεωρία και τη Διδακτική της Ιστορίας, που δεν είναι «σκληροί», όπως τα Μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες, μπορεί να γίνεται έρευνα που προσκομίζει νέα στοιχεία, τα οποία δεν συμφωνούν κατ' ανάγκην με αυτά που ο Β.Α. θεωρεί ορθά.
«Πολλοί συνωστίσθηκαν υπέρ του βιβλίου», γράφει ο Β.Α. Εγώ, πάλι, βλέπω πως οι πολλοί βιάστηκαν να συνωστισθούν κατά, προσπαθώντας εκ των υστέρων να διασώσουν κάποια αριστερή οριοθέτηση.
* Διδάσκει Φιλοσοφία της Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αν αυτή είναι η "μεταμοντέρνα αριστερά" τότε ευχαρίστως να γίνω ... οπισθοδρομικός :-)
.
Θαναση, μου ......καταλαβες γιατι σου γραφω ΑΣΤΟ.....ΠΟΝΑΕΙ.....
Επι τη ευκαιρεια να σου εκφρασω τις ευχες μου για την επιβραβευση του κοπου σου!!!
Δημοσίευση σχολίου