Εστω κι αν ειναι παραμυθι αξιζει τον κοπο. klik
Αλλωστε τα παραμυθια χρειαζονται οσο τιποτε αλλο στους χαλεπους καιρους.
Παραμυθια που συντελούν στην αναταση του πνευματος.
και αχι στην ''ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ''
ΕΙΡΕΣΙΩΝΗ ( Κότινος), ο πρόγονος του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου
.............................................................................................
Η
Ειρεσιώνη (από το είρος = έριον, μαλλίον) είναι κλάδος αγριελιάς
(κότινος) στολισμένος με γιρλάντες από μαλλί λευκό και κόκκινο και τους
πρώτους φθινοπωρινούς καρπούς (σύκα, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα,
δημητριακά, κ.λ.π., εκτός του μήλου και του αχλαδιού). Ήταν έκφραση
ευχαριστίας για την γονιμότητα του λήξαντος έτους και παράκληση
συνεχίσεως της γονιμότητας και ευφορίας και κατά το επόμενο έτος και
ήταν αφιερωμένη στην Αθηνά, τον Απόλλωνα και τις Ώρες (Ευνομία, Δίκη,
Ειρήνη).
Την εβδόμη ημέρα του μηνός Πυανεψιώνος (22 Σεπτεμβρίου – 20
Οκτωβρίου), παιδιά των οποίων και οι δύο γονείς ζούσαν ,περιέφεραν την
Ειρεσιώνη στους δρόμους της πόλης των Αθηνών τραγουδώντας τις καλένδες
(κάλαντα) από σπίτι σε σπίτι, παίρνοντας το φιλοδώρημά τους από τον
νοικοκύρη ή την κυρά και όταν έφθαναν στο σπίτι τους κρεμούσαν την
Ειρεσιώνη πάνω από την εξώπορτά τους, όπου έμενε εκεί μέχρι την ιδία
ημέρα του νέου έτους, οπότε, αφού τοποθετούσαν την νέα, κατέβαζαν την
παλιά και την έκαιγαν. Άλλα παιδιά κρεμούσαν την Ειρεσιώνη πάνω από την
θύρα του Ιερού του Απόλλωνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου